obchodní podmínky od 1.1.2024
Prosím pečlivě přečtěte všeobecné obchodní podmínky společnosti UNIREVIZE s.r.o. (dále jen Podmínky).
I.
Úvodní ustanovení
1.1 Obchodní firma: UNIREVIZE s.r.o.
Sídlo: Budějovická 647, 373 11 Ledenice
IČ: 19341725
DIČ: CZ19341725
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, sp. zn. C 33211
webové stránky: https://www.unirevize.cz/
e-mail: info@unirevize.cz
dále jen „dodavatel“
1.2 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „podmínky“) upravují ve smyslu ustanovení § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti s uzavřením smlouvy mezi dodavatelem a jinou fyzickou osobou nebo právnickou osobou (dále jen „zákazník“).
1.3 Pakliže je zákazník právnickou osobou nebo podnikající fyzickou osobou, nepoužijí se ustanovení obchodních podmínek, která se podle své povahy týkají právních vztahů mezi dodavatelem a zákazníkem, který je fyzickou osobou - spotřebitelem.
1.4 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí příslušné uzavřené smlouvy o poskytnutí služeb mezi dodavatelem a zákazníkem.
II.
Definice pojmů
2.1 Revize24:
Jedná se o software - počítačový program vyvinutý dodavatelem a určený pro správu revizí el. spotřebičů, kontrol, školení a jiných Hlídaných dokumentů (například vyhrazená technická zařízení podléhající pravidelným revizím, jiná zařízení, u kterých je zajišťována pravidelná kontrola a pravidelná školení zaměstnanců či jiných pracovníků), který je webovou aplikací zprostředkovanou internetovým prohlížečem. Revize24 je rozdělená na administrátorskou a zákaznickou část. Provozovatelem a držitelem autorských práv k tomuto softwaru je dodavatel. Zákazník má přístup do zákaznické části Revize24, která je mu dostupná na webové adrese www.revize24.cz nebo případně na jiné adrese stanovené dodavatelem.
2.2 Software třetích stran:
Jedná se o jakýkoli počítačový program či aplikaci, který není součástí Revize24. Jedná se zejména o operační systémy, internetové prohlížeče a další programové prostředky.
2.3 Kompatibilita:
Jedná se o schopnost dvou nebo více informačně technologických zařízení, především počítačů a různých software, bez chyb spolupracovat a být ve shodě.
2.4 Zákaznický účet:
Pro využívání Revize24 bude dodavatelem zřízen zákaznický účet pro zákazníka. Zákaznický účet je nezbytnou podmínkou pro přístup do Revize24 a jeho užívání.
2.5 Webové stránky dodavatele:
Jedná se o webové stránky umístěné na doméně unirevize.cz a dostupné na adrese www.unirevize.cz.
2.6 Hlídaný dokument:
Dokument dodaný zákazníkem a zaevidovaný do systému Revize24 za účelem hlídání jeho platnosti stanovené příslušným zákonem či podzákonným právním předpisem, normou nebo jiným právním předpisem na určité časové období. Jedná se zejména o revizní zprávy, protokoly o kontrolách technických zařízení nebo dokumenty prokazující proškolení osob atp.
2.7 Ceník:
Jedná se o platný ceník služeb dodavatele uveřejněný na webových stránkách dodavatele.
2.8 Předplatné:
Jedná se o úhradu za službu na určité stanovené období před tímto obdobím nebo jeho uplynutím.
2.9 Služba:
Jedná se o službu poskytovanou dodavatelem na základě smlouvy uzavřené se zákazníkem, specifikovanou ve smlouvě. Zejména, nikoliv však výhradně se může jednat o:
● zajištění revizí vyhrazených technických zařízení,
● zajištění kontrol technických zařízení,
● zajištění školení osob,
● zajištění opravy zjištěných závad,
● pronájem Revize24,
● uložení Hlídaných dokumentů zákazníka v Revize24,
● administrativní činnost,
● technická podpora a školení k Revize24,
● implementace požadavků zákazníka a individuální úpravy Revize24.
(dále jen jako „služba“)
III.
Uzavření smlouvy
3.1 Webové stránky dodavatele obsahují mj. informace o službách, které dodavatel nabízí.
3.2 Prezentace služeb umístěná na webových stránkách dodavatele je informativního charakteru a nejedná se o nabídku ve smyslu § 1732 odst. 2 OZ a dodavatel není povinen uzavřít příslušnou smlouvu ohledně prezentovaných služeb. Prezentace služeb umístěná na webových stránek dodavatele není veřejnou nabídkou.
3.3 Za účelem zahájení kontraktačního procesu zákazník kontaktuje dodavatele, a učiní poptávku:
● telefonicky, když příslušné telefonní číslo je uvedeno na webových stránkách dodavatele,
● vyplněním kontaktního formuláře na webových stránkách dodavatele,
● využitím elektronické komunikace – zasláním e-mailu na adresu uvedenou na webových stránkách dodavatele, nebo
● žádostí přímo z Revize24.
3.4 Po obdržení poptávky od zákazníka učiní dodavatel zákazníkovi nabídku, k níž připojí tyto obchodní podmínky a dále v případě zákazníka spotřebitele vyplněné vzorové poučení o možnosti odstoupení od smlouvy, a tyto další informace:
● objednávané službě,
● celkové ceně služby včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, a pokud povaha služby neumožňuje tuto cenu rozumně určit předem, způsob jejího výpočtu,
● platbě, způsobu a času dodání nebo plnění a případně pravidla vyřizování stížností,
● nákladech na dodání služby, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány,
● v případě smlouvy uzavírané na dobu neurčitou nebo smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, údaj o celkové ceně a nákladech na dodání včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, a pokud povaha služby neumožňuje tuto cenu rozumně určit předem, způsob jejího výpočtu a údaj o nákladech na dodání služby, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány,
● povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, je-li vyžadována a o jejích podmínkách.
3.5 Nabídka bude zaslána zákazníkovi na jeho e-mailovou adresu, kterou dodavateli sdělil. Platnost nabídky je 30 dnů od jejího doručení zákazníkovi.
3.6 Pokud se zákazník rozhodne nabídku přijmout, učiní tak v době platnosti nabídky, a to písemným projevem vůle doručeným na e-mailovou adresu uvedenou v čl. I. odst. 1.1 těchto podmínek, v němž potvrdí nabídku dodavatele a uvede:
3.6.1 své osobní údaje (jméno, příjmení, adresu, na kterou bude objednávaná služba doručována, e-mail a telefonní číslo);
3.6.2 údaje o zvoleném způsobu doručení a realizaci služby.
3.7 Smlouva je uzavřena, pakliže zákazník potvrdí ve lhůtě platnosti nabídky tuto nabídku dodavateli na e-mailovou adresu uvedenou v čl. I. odst. 1.1 těchto podmínek, a to okamžikem, kdy toto potvrzení nabídky dojde dodavateli. Projev vůle zákazníka, který obsahuje dodatky, výhrady, omezení nebo jiné změny dodavatelem zaslané nabídky, než jsou údaje výslovně uvedené v odst. 3.6. výše, není potvrzením nabídky a smlouva v tomto případě uzavřena není. Zákazník s potvrzením nabídky odsouhlasí obchodní podmínky a potvrdí, že vzal na vědomí pravidla pro správu a zpracování osobních údajů. Pakliže zákazník neodsouhlasí obchodní podmínky a nevezme na vědomí pravidla pro správu a zpracování osobních údajů, smlouva není uzavřena.
3.8 Údaje, které zákazník do objednávky vložil, jsou dodavatelem považovány za správné. Dodavatel je povinen po obdržení potvrzení nabídky zaslat na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem v objednávce potvrzující e-mail o uzavření smlouvy.
3.9 Zákazník souhlasí s tím, aby při uzavírání příslušné smlouvy bylo využíváno komunikačních prostředků na dálku. Náklady, které vzniknou zákazníkovi využíváním komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením příslušné smlouvy, nese zákazník sám.
3.10 V případě, že je sjednanou službou poskytnutí služby, dochází mezi dodavatelem a zákazníkem k uzavření smlouvy o poskytování služeb dle § 1746 odst. 2 a násl. OZ. Služba bude dodavatelem dodána do 60 dnů od uzavření smlouvy.
IV.
Cena a platební podmínky
4.1 Cenu za sjednanou službu a další náklady spojené s jejím dodáním dle příslušné smlouvy může zákazník uhradit zákazníkovi takto:
4.1.1 bezhotovostně prostřednictvím bankovního převodu na bankovní účet dodavatele, který je uveden na daňovém dokladu – faktuře,
4.1.2 bezhotovostně prostřednictvím platební karty na bankovní účet dodavatele, který je uveden na daňovém dokladu – faktuře,
4.1.3 v hotovosti v sídle dodavatele.
4.2 Závazek zákazníka uhradit cenu za sjednané služby je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet dodavatele. Zákazník se zavazuje uhradit cenu za sjednané služby nejpozději v den splatnosti, který je uveden na vydaném daňovém dokladu – faktuře.
4.3 Není-li v uzavřené smlouvě dohodnuto jinak, dodavatel nepožaduje od zákazníka zálohu či jinou obdobnou platbu. V případě, že je zálohová platba požadována, bude zákazník před uzavřením smlouvy informován o jejích podmínkách, a to ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. q) OZ.
4.4 Dodavatel vystaví ohledně plateb prováděných na základě příslušné smlouvy zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Dodavatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví dodavatel zákazníkovi po uhrazení ceny za poskytovanou službu a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka, kterou zákazníka uvedl v objednávkovém formuláři.
V.
Odstoupení od smlouvy
5.1 Zákazník má právo od smlouvy odstoupit v případě prodlení dodavatele s dodáním služby delším než 90 dnů.
5.2 Zákazník, který je spotřebitelem (dále je v tomto článku označován zákazník jako „spotřebitel“, pakliže je v postavení spotřebitele), může též odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne jejího uzavření. Bere však na vědomí, že dle ustanovení § 1837 OZ, nelze mimo jiné od smlouvy o poskytování služeb odstoupit, jestliže tyto byly v plném rozsahu poskytnuty. Poskytnutím služby zaniká právo spotřebitele právo odstoupit od smlouvy.
5.3 Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel využít vzorového formuláře, který je zveřejněn na webových stránkách dodavatele. Pakliže spotřebitel využije vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy, bude mu bez zbytečného odkladů v textové podobě potvrzeno dodavatelem jeho přijetí. Aby byla dodržena lhůta 14 dnů, postačuje, aby spotřebitel odeslal odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
5.4 V případě odstoupení od smlouvy vrátí dodavatel peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do 14 dnů od odstoupení od smlouvy spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je dodavatel od spotřebitele přijal.
5.5 V případech, kdy má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 OZ právo od smlouvy odstoupit, je dodavatel také oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit, a to až do doby poskytnutí služby spotřebiteli.
VI.
Práva z vadného plnění
6.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy. Zejména pak ustanoveními § 1914 až § 1925 OZ.
6.2 Pro smluvní vztah se zákazníky, kteří jsou spotřebiteli, se dále ve vztahu k právům z vadného plnění použijí také příslušná ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
VII.
Reklamační řád
7.1 Pro zákazníky, kteří jsou spotřebiteli, platí dále tento reklamační řád:
7.2 Dodavatel odpovídá za vady služeb ve smyslu platných právních předpisů, zejména OZ, ve spojení s příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele a ostatních obecně závazných právních předpisů. V případě, že zakoupená služba obsahuje vady, je zákazník povinen uplatnit nároky z vad (reklamaci) bez zbytečného odkladu poté, co zjistí důvody pro uplatnění reklamace, resp. v den, v němž nebyla služba poskytnuta v dohodnutém nebo běžném rozsahu, kvalitě, množství a termínu, a to zasláním e-mailové zprávy na e-mail uvedený v čl. I. odst. 1. 1 těchto obchodních podmínek, nebo písemnou reklamací formou poštovní zásilky na adresu sídla dodavatele.
7.3 Dodavatel po přezkoumání uplatněné reklamace rozhodne o způsobu vyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Zákazník je povinen při vyřizování reklamace poskytnout dodavateli potřebnou součinnost. Ve lhůtě na vyřízení reklamace zašle dodavatel zákazníkovi formou e-mailu vyjádření k reklamaci a o způsobu odstranění vad reklamované služby.
7.4 V případě, že zákazník není spokojen se způsobem, kterým dodavatel vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že dodavatel porušil jeho práva, má právo obrátit se na dodavatele s žádostí o nápravu. V případě, že dojde mezi dodavatelem a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.
VIII.
Platnost obchodních podmínek
8.1 Tyto obchodní podmínky byly zveřejněny dne 1.1.2024 a nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1.2024.
8.2 Dodavatel je oprávněn měnit tyto obchodní podmínky z důvodu:
● změny finanční nebo hospodářské politiky dodavatele, či změny v sortimentu nabízených produktů, která takovou změnu obchodních podmínek vyžádá
● změny příslušných právních předpisů nebo
● z jiného, blíže nespecifikovaného, závažného důvodu.
8.3 Dodavatel je povinný zveřejnit aktuální znění obchodních podmínek na své webové stránce dodavatele. V případě, kdy dodavatel jednostranně změní ustanovení obchodních podmínek, zavazuje se zveřejnit jejich aktuální znění na své webové stránce minimálně 15 dní před nabytím účinnosti nových obchodních podmínek. Zákazník podpisem smlouvy souhlasí s tím, aby dodavatel mohl jednostranně měnit obchodní podmínky. V případě, že zákazník s konkrétní změnou obchodních podmínek nesouhlasí, je oprávněn do 30 dnů ode dne zveřejnění nového znění obchodních podmínek písemně vypovědět smlouvu, a to ve výpovědní lhůtě 2 kalendářních měsíců počínající běžet od prvního dne měsíce následujícího po dni, kdy byla dodavateli doručena. Výpověď smlouvy je povinen zákazník zaslat písemně dodavateli buď prostřednictvím e-mailové zprávy na e-mail uvedený v čl. I. odst. 1.1 těchto obchodních podmínek nebo poštovní zásilkou na adresu sídla dodavatele.
IX.
Závěrečná ustanovení
9.1 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
9.2 Příslušná smlouva včetně obchodních podmínek je archivována dodavatelem v elektronické podobě.
9.3 Smlouvu o poskytování služeb lze uzavřít pouze v českém jazyce.
9.4 Přílohami těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy pro spotřebitele a vzorové poučení o možnosti odstoupení od smlouvy pro spotřebitele.
9.5 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.1.2024.